3- latki
sala 9

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
DLA GRUPY TYGRYSKI, 3- LATKI
Tydzień pierwszy: „Jesień w sadzie”
Tydzień drugi: „Jesień w ogrodzie”
Tydzień trzeci: „Jesienny krajobraz”
Tydzień czwarty: „Deszczowa pogoda”
Cele ogólne:
- poznanie nazw niektórych jesiennych owoców i warzyw,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- wdrażanie do stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej,
- kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i ich odtwarzania (rytmy),
- pobudzanie ciekawości badawczej,
- poznanie podstawowych cech środowiska parku i lasu (zasady zachowania w lesie),
- nabywanie świadomości pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- przypomnienie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie późna jesienią,
- nabywanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni i podawania ich nazw,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- doskonalenie umiejętności współpracy.
„Kolorowe listki” – piosenka (sł. I muz. D. K. Jagiełłowie)
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło. X2
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.X2
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.X2
https://www.youtube.com/watch?v=–P8F6fK2bg&t=93s
Agnieszka Frączek „Gruszka” – wiersz
Kroczy drogą
gruszka z brodą.
Gruszka z brodą,
w spodniach w kratę
i w dodatku pod krawatem.
Coraz prędzej w dal drałuje, kroczy,
truchta,
biegnie,
pruje,
gna po bruzdach, aż drży dróżka!
Nie do wiary! Co za gruszka…?!
Dokąd ona pruje tak,
że aż jej furkocze frak
i pękają z hukiem szelki?
Gna na brydża do brukselki.