Tygryski

Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

5- latki

sala 9

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
WRZESIEŃ 2021 W GRUPIE „TYGRYSKI” (5 – latki)

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 Przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu. Określanie swoich zainteresowań.
 Rozpoznawanie i przedstawianie różnych stanów emocjonalnych (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie).
 Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, wiek, kolor oczu, kolor włosów.
 Dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi, akceptowanie ich.
 Zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie.
 Poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112.
 Poznawanie zasad ruchu drogowego. Poznawanie wybranych znaków drogowych.
 Poznawanie samochodów specjalistycznych: straży pożarnej, policji, karetki pogotowia; poznawanie numerów telefonicznych do tych instytucji.
 Dbanie o higienę narządów zmysłów poprzez: przebywanie w dobrze wywietrzonych, ogrzanych pomieszczeniach, zwracanie uwagi na odpowiednie oświetlenie, unikanie i nierobienie hałasu, mówienie umiarkowanym głosem, dostosowanym do sytuacji.
 Rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała.
 Nazywanie stanów emocjonalnych: wesoły, smutny, zły, przestraszony…
 Zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.
 Poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak, kurka itp.) i niejadalnych (muchomor czerwony, muchomor sromotnikowy itp.).
 Czytanie całościowe nazw umieszczonych w Sali.
 Układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
 Nazywanie części ciała. Wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała.
 Rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.
 Określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
 Liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zborach zastępczych (np. na palcach).
 Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, tanecznych

TYDZIEŃ 1: TO JESTEM JA

  1. PODOBNY DO MAMY, PODOBNY DO TATY
  2. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
  3. MOJE CIAŁO, MOJE ZMYSŁY

TYDZIEŃ: MOJA GRUPA

  1. MOJA SALA
  2. LEWA, PRAWA
  3. DZIĘKUJĘ, PROSZĘ, PRZEPRASZAM
  4. KODEKS PRZEDSZKOLAKA
  5. ZASADY PRZEDSZKOLAKA

TYDZIEŃ 3: MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  1. NA SKRZYŻOWANIU
  2. WSZĘDZIE SĄ KOŁA
  3. RUCH ULICZNY
  4. ZNAKI DROGOWE
  5. PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH

TYDZIEŃ 4: IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK

  1. W PARKU
  2. JESIENNA WYPRAWA
  3. IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT
  4. LICZYMY GRZYBY
  5. GDZIE JESTEŚ, JESIENI?

WYPISY:

“Gdzie jesteś, Jesieni?”- H. Zdzitowiecka
wiersz

“Gdzie ty jesteś, jesieni?”
“Tu jestem.
W suchych liściach
lecących z szelestem,
w barwnych liściach,
czerwonych i złotych,
co na ziemię się kładą
pokotem.
Z dębu strząsam
dojrzałe żołędzie,
babim latem przystrajam gałęzie,
ptakom wskażę bezpieczne
dróg szlaki,
jeże do snu utulę
pod krzakiem.
Mgły wieczorem
nad wodą rozłożę
i przed zimą odejdę
za morze”.