Smoki

Galerie i Aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

5- latki

sala 12


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK;
GR. „SMOKI”, 5-LATKI

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
 kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
 poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
 tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
 ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
 rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolejki
 rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
 rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż…, mniejsza niż…, rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
 poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
 rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
 doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum
 wprowadzenie litery „A,a” na podstawie wyrazu „aparat”, litery „M,m” na podstawie wyrazu „mama”, litery „T,t” na podstawie wyrazu „tata”, litery „E,e” na podstawie wyrazu „elf”
 poznanie zapisu graficznego cyfry 1, 2,3.
 aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.

TYDZIEŃ 1: ZWIERZETA JESIENIĄ!

  1. JAK SIĘ ZACHOWAĆ W PARKU I LESIE?
  2. W JESIENNYM ALBUMIE
  3. ILE TU ZWIERZĄT!
  4. CO TAM SZURA, CO TAM STUKA
  5. DZIEŃ ZWIERZĄT

TYDZIEŃ: POGODA W KRATKĘ

  1. JAKIE SĄ SPOSOBY NA NUDĘ?
  2. ZABAWY Z MAMĄ
  3. GRY PLANSZOWE
  4. KALENDARZ POGODY
  5. WYCINANKI, WYKLEJANKI

TYDZIEŃ 3: ZDROWIE NA TALERZU

  1. DLACZEGO CI SMUTNO?
  2. TATA W AKCJI
  3. W WARZYWNIAKU
  4. NA GRZADCE
  5. WITAMINOWE PRZYJĘCIE

TYDZIEŃ 4: BAJKOSTWORY I POTWORY

  1. GDZIE MIESZKA STRACH?
  2. ELFY,SMOKI, WRÓŻKI
  3. CZTERY NOGI I DWA ROGI
  4. KONIE, JEDNOROŻCE I PEGAZY
  5. POTWORRRRNA SZTUKA

WYPISY:

Wiewiórka – wiersz
Bronisława Ostrowska

Wiewiórki młode dwie
Na sośnie się spotkały:
„Jak pani spędza dzień?
Co robi przez dzień cały?”

„Ja skaczę cały dzień,
Cieszę się ciepłym słonkiem,
Lub śpię zaszyta w cień
Nakrywszy się ogonkiem”.

A proszę pani, ja
Gromadzę wciąż zapasy
Na czas, gdzie zima zła
Pokryje śniegiem lasy”.

WITAMINKI, WITAMINKI – piosenka
sł. Andrzej Grabowski, muz. Krzysztof Marzec

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.

Ułatwienia dostępu

Developed by: bystrzan.spaceSklep Narzędzia Ogrodnicze elmal.com.pl