5- latki
sala 12

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK;
GR. „SMOKI”, 5-LATKI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolejki
rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż…, mniejsza niż…, rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum
wprowadzenie litery „A,a” na podstawie wyrazu „aparat”, litery „M,m” na podstawie wyrazu „mama”, litery „T,t” na podstawie wyrazu „tata”, litery „E,e” na podstawie wyrazu „elf”
poznanie zapisu graficznego cyfry 1, 2,3.
aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.
TYDZIEŃ 1: ZWIERZETA JESIENIĄ!
- JAK SIĘ ZACHOWAĆ W PARKU I LESIE?
- W JESIENNYM ALBUMIE
- ILE TU ZWIERZĄT!
- CO TAM SZURA, CO TAM STUKA
- DZIEŃ ZWIERZĄT
TYDZIEŃ: POGODA W KRATKĘ
- JAKIE SĄ SPOSOBY NA NUDĘ?
- ZABAWY Z MAMĄ
- GRY PLANSZOWE
- KALENDARZ POGODY
- WYCINANKI, WYKLEJANKI
TYDZIEŃ 3: ZDROWIE NA TALERZU
- DLACZEGO CI SMUTNO?
- TATA W AKCJI
- W WARZYWNIAKU
- NA GRZADCE
- WITAMINOWE PRZYJĘCIE
TYDZIEŃ 4: BAJKOSTWORY I POTWORY
- GDZIE MIESZKA STRACH?
- ELFY,SMOKI, WRÓŻKI
- CZTERY NOGI I DWA ROGI
- KONIE, JEDNOROŻCE I PEGAZY
- POTWORRRRNA SZTUKA
WYPISY:
Wiewiórka – wiersz
Bronisława Ostrowska
Wiewiórki młode dwie
Na sośnie się spotkały:
„Jak pani spędza dzień?
Co robi przez dzień cały?”
„Ja skaczę cały dzień,
Cieszę się ciepłym słonkiem,
Lub śpię zaszyta w cień
Nakrywszy się ogonkiem”.
A proszę pani, ja
Gromadzę wciąż zapasy
Na czas, gdzie zima zła
Pokryje śniegiem lasy”.
WITAMINKI, WITAMINKI – piosenka
sł. Andrzej Grabowski, muz. Krzysztof Marzec
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.