Myszki

Galerie i Aktualno┼Ťci
Zobacz galerie i aktualno┼Ťci zwi─ůzane z grup─ů Twojego Dziecka.

5-latki

sala 3

Zamierzenia na miesi─ůc wrzesie┼ä:

Tydzie┼ä pierwszy: ÔÇ×W przedszkoluÔÇŁ. Dziecko:

  • ┼Ťpiewa piosenk─Ö i wyra┼╝a muzyk─Ö ruchem,
  • zna imiona koleg├│w i kole┼╝anek z grupy,
  • podejmuje wsp├│lnie zaproponowane dzia┼éania,
  • nazywa pomieszczenia w przedszkolu, wie do czego s┼éu┼╝─ů,
  • zna i przestrzega zasady obowi─ůzuj─ůce w przedszkolu,
  • rozpoznaje zapis swojego imienia,
  • rozwija sprawno┼Ť─ç manualn─ů,
  • poprawnie wskazuje i nazywa figury geometryczne,
  • dba o bezpiecze┼ästwo swoje i innych podczas ─çwicze┼ä i zabaw.
    Tydzie┼ä drugi: ÔÇ×Wakacyjne wspomnieniaÔÇŁ. Dziecko:
  • nazywa, segreguje i na┼Ťladuje ┼Ťrodki lokomocji,
  • uwa┼╝nie s┼éucha rozm├│wcy, tworzy d┼éu┼╝sze wypowiedzi i wypowiada si─Ö na okre┼Ťlony temat,
  • rozpoznaje przedmioty za pomoc─ů dotyku,
  • segreguje przedmioty wed┼éug kryteri├│w podanych przez nauczyciela,
  • prawid┼éowo pos┼éuguje si─Ö liczebnikami g┼é├│wnymi,
  • recytuje wiersz,
  • rozwija wyobra┼║ni─Ö i wykonuje prac─Ö plastyczn─ů wed┼éug w┼éasnego pomys┼éu,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ─çwiczeniach gimnastycznych.
    Tydzie┼ä trzeci: ÔÇ×Moja miejscowo┼Ť─çÔÇŁ. Dziecko:
  • uwa┼╝nie s┼éucha,
  • prawid┼éowo wykonuje prac─Ö plastyczno- techniczn─ů,
  • ─çwiczy pami─Ö─ç i rozwija wyobra┼║ni─Ö przestrzenn─ů,
  • wie, do czego s┼éu┼╝y sygnalizacja ┼Ťwietlna,
  • dba o swoje bezpiecze┼ästwo podczas spaceru i prawid┼éowo przechodzi przez ulic─Ö,
  • zna numery alarmowe, wie, na czym polega praca policjanta, lekarza i stra┼╝aka,
  • prawid┼éowo rozpoznaje wybrane znaki drogowe.
    Tydzie┼ä czwarty: ÔÇ×Ja, ty i ┼ŤrodowiskoÔÇŁ. Dziecko:
  • rozpoznaje przedmioty za pomoc─ů dotyku,
  • prawid┼éowo trzyma narz─Ödzie pisarskie,
  • rozwija wyobra┼║ni─Ö tw├│rcz─ů,
  • rozumie potrzeb─Ö jednoczenia si─Ö dla wsp├│lnego dobra,
  • aktywnie uczestniczy w zorganizowanej akcji,
  • wie, jak dba─ç o higien─Ö i zdrowie.

ÔÇ×Moje podw├│rkoÔÇŁ A. Rumi┼äska
Moje podw├│rko, moje podw├│rko,
czy s┼éonko ┼Ťwieci, czy jest za chmurk─ů..
┼Üwietna zabawa, ┼Ťwietna zabawa,
jest piaskownica, zielona trawa.
Małe podwórko, duże podwórko
bawię się z dziećmi w berka i w kółko.
Grzeczna zabawa, grzeczna zabawa
to dla nas rado┼Ť─ç, wspania┼éa sprawa!

ÔÇ×Okienka i oknaÔÇŁ E. Be┼éczewska
ÔÇ×Ka┼╝dy Tomek ma sw├│j domekÔÇŁ
ka┼╝dy domek okna swoje.

  • Moje okna s─ů malutkie,
    Kwadratowe i czy┼Ťciutkie.
    Na osiedlach dom├│w wiele,
    Du┼╝o ludzi ÔÇô jest weselej.
    Wszystkie domy okna maj─ů
    I na siebie spogl─ůdaj─ů.
    A w tych domach okna r├│┼╝ne,
    Kwadratowe i podłużne.
    Okna duże, okna małe,
    Ale wszystkie doskonałe.
    Tu s─ů ko┼éa, tam tr├│jk─ůty,
    Dalej jeszcze prostok─ůty.
    Dobrze popatrz, znajd┼║ owalne,
    W małych domach to normalne.
    W wielkich miastach, w centrum samym,
    Domy do chmur dosi─Ögaj─ů.
    Czarny obok błękitnego
    To drapacze chmur, kolego.
    A w nich okna jak lusterka,
    Ksi─Ö┼╝yc noc─ů na nie zerka. ÔÇ×Pak- przyjaciel przedszkolak├│wÔÇŁ
    s┼é. E. Stadnuller , muz. L. Widlarz I. Kto ┼Ťwiata ci─ůgle jest tak ciekawy ? Kto wci─ů┼╝ zaprasza nas do zabawy ? Kto ┼Ťwietny humor zawsze ma ?
    Kto si─Ö na ┼╝artach zna ?

Ref. Pak ze szmatek jest uszyty,
Pak -to kompan znakomity,
Pak -najmilszy z wszystkich Pak├│w,
Pak -przyjaciel przedszkolak├│w!.
II. Z Pakiem nikomu nie grozi nuda,
z Pakiem wyprawa ka┼╝da si─Ö uda,
wytropi─ç mo┼╝na nawet lwa,
kiedy Paka si─Ö zna!
Ref. Pak ze szmatek jest uszyty,
Pak -to kompan znakomity,
Pak -najmilszy z wszystkich Pak├│w,
Pak -przyjaciel przedszkolak├│w!