4-latki
sala 6

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczena miesiąc listopad
gr. „MYSZKI”,4-latki
Tydzień I: „Pada deszczyk, pada”; dziecko:
– śpiewa piosenkę, rytmicznie tupiąc,
– wypowiada się na zadany temat,
– obserwuje i rozpoznaje zmieniające się warunki atmosferyczne,
– wypełnia kalendarz pogody,
– zna proces powstawania deszczu,
– wykonuje pracę plastyczno-techniczną.
Tydzień II: „Mój kraj – Polska”; dziecko:
• słucha z uwagą wiersza, opowiadania i odpowiada na pytania,
• reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy,
• wypowiada się na zadany temat,
• bierze udział w zabawach ruchowych,
• wykonuje polecenia N., reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, naśladuje ruchy,
• przestrzega zasad zabaw i gier ruchowych,
• rozpoznaje symbole narodowe,
• Zna symbol Krakowa – Smoka Wawelskiego,
• zna informacje o poszczególnych miastach Polski, w tym o stolicy -Warszawie, wie, w jakim kraju / w jakiej miejscowości mieszka.
Tydzień III: „Dbamy o zdrowie”; dziecko:
– słucha z uwagą wiersza, opowiadania i odpowiada na pytania,
– reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy i słowny,
– wykonuje ilustrację do treści wiersza,
– wie, że należy ubierać się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku,
– kształtuje prawidłowe nawyki higieniczne i zachowania prozdrowotne,
– umie budować zdania na podstawie ilustracji,
– wie, jak dbać o zdrowie zębów,
– poznaje zawód dentysty.
Tydzień IV: „Co z czego otrzymujemy?”; dziecko:
• słucha z uwagą opowiadania, wiersza i odpowiada na pytania,
• zapoznaje się ze znaczeniem hodowli owiec,
• zna proces produkcji wełny,
• zapoznało się z produktami i przetworami mlecznymi,
• zna rolę drzew w przyrodzie i znaczenia w życiu człowieka,
• poznaje wiadomości na temat zbóż i pozyskiwania mąki,
• zna etapy otrzymywania pieczywa,
• zaznajamia się z wyglądem i strukturą mąki,
• ma wiedzę na temat jajek, ich budowy i sposobów wykorzystywania.
Tydzień V: „Sposoby na jesienną nudę”; dziecko:
• słucha z uwagą opowiadania, wiersza i odpowiada na pytania,
• obserwuje przyrodę,
• wykonuje sekwencje ruchowe,
• wykonuje pracę plastyczną,
• bierze udział w zabawach ruchowych, wykonuje polecenia N.,
• rozwiązuje zagadkę słowną,
• zna podstawowe wiadomości na temat jesieni,
• przestrzega zasad gier ruchowych i rywalizacji,
• zna i nazywa uczucia,
• zna wiadomości na temat buraków i ich zdrowych wartości.
„Deszczu kropelki” sł. i muz. K. Ligorowska
- Słyszysz? Muzyka gra,
z deszczem zagram i ja.
Kropelka tu, kropelka tam,
kropelkę deszczu złap!
Ref. Kropelki deszczu- kap, kap, kap,
piszą piosenki- kap, kap, kap.
Deszczu kropelki- kap, kap, kap,
piszą piosenki- kap, kap, kap.
Czesław Janczarski „Barwy ojczyste”
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.