4-latki
sala 8

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA M-C WRZESIEŃ
GR. „MOTYLKI”4- LATKI
TYDZIEŃ I: „WITAMY W PRZEDSZKOLU”;
Dziecko:
- przełamuje nieśmiałość w stosunku do rówieśników,
- odszukuje i zaznacza swój znaczek na większej ilustracji,
- zaprasza rówieśników do wspólnych zabaw i korzysta z zaproszeń wspólnej zabawy innych
dzieci, - buduje poczucie własnej wartości poprzez słuchanie przyjaznych słów o sobie od innych dzieci,
- wypowiada się pozytywnie o swoim koledze/koleżance,
- śpiewa i rytmizuje piosenkę, reaguje ruchem na zmianę melodii,
- rozwija motorykę małą i dużą,
- usprawnia pracę narządów mowy, fonacji i słuchu,
- nazywa i poprawnie przelicza zabawki,klasyfikuje je według ich rodzaju,
- określa, których zabawek jest mniej, a których więcej,
- kulturalnie i bezpiecznie bawi się z dziećmi w ogrodzie,;
- opisuje różne rodzaje piłek,
- rozwija umiejętność rozpoznawania i określania własnych marzeń,
- wykonuje pracę plastyczną wg wskazówek nauczyciela.
TYDZIEŃ II: „DOBRZE SIĘ BAWIMY”; dziecko:
- rozwija umiejętność opowiadania,
- wzmacnia narządy artykulacyjne- język, wargi, żuchwa,
- wypowiada się w logiczny sposób,
- rozwija motorykę dużą i małą,
- kształtuje wrażliwość wobec zwierząt,
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych,
- rozwija umiejętność budowania zdań na podstawie ilustracji,
- zna swoje ciało, prawidłowo nazywa i wskazuje części ciała,
- rozwija myślenie twórcze oraz swoją kreatywność,
- rozwija relacje rówieśnicze.
TYDZIEŃ III: „JESTEŚMY BEZPIECZNI”; dziecko:
- poprawnie nazywa kolory,
- rozwija umiejętność logicznego myślenia,
- utrwala wiedzę na temat sygnalizacji świetlnej i bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- wie, jak zachować się w pobliżu ulicy,
- utrwala kolory i kształty,
- rozwija umiejętność poprawnego przeliczania, udzielania odpowiedzi na pytanie: „gdzie jest
więcej a gdzie mniej?”, - wzbogaca słownictwo związane z pracą policjanta i ruchem drogowym, z zawodem strażaka,
- rozumie jak ważna jest praca policjanta i strażaka dla innych ludzi,
- doskonali koordynację słuchowo- ruchową i wzrokowo- słuchową,
- rozbudza i aktywizuje swoją ciekawość poznawczą,
- rozwija koordynację ręka- oko,
- pobudza swoją ekspresję ruchową,
- doskonali motorykę duża i małą.
TYDZIEŃ IV: „NADCHODZI JESIEŃ”; dziecko:
- poznaje oznaki nowej pory roku,
- dostrzega zmiany zachodzące jesienią,
- utrwala nazwy wybranych darów jesieni,
- wzmacnia mięśnie oddechowe,
- zna wygląd, nazwę jesiennych liści i owoców,
- rozwija umiejętność logicznego myślenia,
- potrafi sylabizować,
- rozwija swoje zainteresowania przyrodnicze,
- zna postawy prozdrowotne,
- potrafi gestem przedstawić treść zadania,
- prawidłowo porusza się do muzyki,
- ćwiczy motorykę małą,.
- potrafi stworzyć zbiory i porównać ich liczebność.
„ZASADY PRZEDSZKOLAKA”
Kto chce pani coś powiedzieć, zaśpiewać piosenkę
wie, że najpierw w górę trzeba unieść rękę.
Czarodziejskie słowa: „proszę, przepraszam, dziękuję”
mówmy jak najczęściej! To nic nie kosztuje.
Tak jak co dzień – po zabawie trzeba sprzątnąć salę.
Poustawiać na swych miejscach: Misie, klocki, lale…
Choć na dworze jest pochmurno dzieci dobrze o tym wiedzą,
że od razu jest przyjemniej, gdy miłego coś powiedzą.
Nie lubimy hałasować, bo od tego boli głowa.
Gdy głośno krzyczymy, innych dzieci nie słyszymy.
Każde pewnie o tym wie: stolik z krzesłem lubią się.
My ich tajemnicę znamy. Krzesło zawsze przysuwamy.
Stoi kosz w kącie Sali i czeka na dzieci.
Zawsze chętnie im się chwali, że lubi jeść śmieci.
Przed jedzeniem, po zabawie trzeba dobrze umyć ręce.
Nie chlapiemy się – bo chcemy,by porządek był w łazience.
„KOLOROWE ŚWITŁA”
(https://www.youtube.com/watch?v=C65JYDOl-Vs)
Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniu światła.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Samochody w rzędach stoją
na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone
by odjechać w swoja stronę.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
W. Karska „Po czym poznać, że już jesień?”
Kiedy kończy się lato i nadchodzi jesień,
każdy wie, że to już wrzesień.
Słonko słabiej świeci,
na zmianę deszcz z nieba leci.
Jabłka z sadu dziadzio niesie,
orzechami nas częstuje,
przy zbieraniu warzyw ciężko pracuje.
Dzieci radośnie ciągle biegają,
kasztany na ludziki pod drzewem zbierają.
Kalosze w kropki na nogach mają
i parasolki w rękach trzymają.
Grzybki w lesie wyrastają,
czekają, aż ludzie je pozbierają.
Wszędzie spadają liście kolorowe.
Fruwają i tańczą wokół nas,
jakże piękny i barwny jest jesienny czas!
„PIĘC MAŁYCH KOTKÓW”-
piosenka i zabawa paluszkowa
https://www.youtube.com/watch?v=oB2Ly682l-M