Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.
3- latki
sala 9
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2024 R,
W GRUPIE TYGRYSKI, 3- LATKI
TYDZIEŃ I: W ŚWIECIE KSIAŻEK ( 04.3-08.03 )
Dziecko:
- wie jak korzystać z książek
- dba o kącik z książkami w sali
- wie jak zachowywać się w bibliotece
-wie jak powstaje książka - rozwija umiejętność aktywnego słuchania
- wypowiadania się na określony temat
- rozwija pamięć i percepcję słuchową
- rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
‒ wykonuje ćwiczenia równoważne
‒ wykonuje pracę plastyczno-techniczną według instrukcji
‒ rozwija sprawność fizyczną
‒ uczestniczy w grach i zabawach zespołowych
‒ stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw
TYDZIEŃ II PRZEBUDZENIE WIOSNY (11.03 – 15.03)
Dziecko: - poznaje nazwy wybranych ubrań i obuwia
- ilustruje ruchem treść opowiadania
- potrafi dobrać ubranie do panujących warunków atmosferycznych
- szybko reaguje na umówiony sygnał
- wie co oznacza zwrot – Ubierać się na cebulkę,
- rozwija sprawność fizyczną,
- poznaje przysłowie „W marcu jak w garncu”,
- poszerza wiedzę przyrodniczą poprzez
uczestnictwo w prostych eksperymentach, - doskonali umiejętność układania i
kontynuowania rytmów, - śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru,
- tworzy prace plastyczne
TYDZIEŃ III: W wiosennym ogrodzie ( 18.03 –22.03)
Dziecko:
-wypowiadania się na określony temat
-rozwija pamięć i percepcję słuchową - dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
-zna nazwy wybranych kwiatów wiosennych
-wymienia nazwy zjawisk atmosferycznych
-zna zasady przyjaciela przyrody - klasyfikuje przedmioty według danej cech
- kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową
- rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
-objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
-uczestniczy w zabawie z wykorzystaniem chusty animacyjnej - odnajduje parę takich samych ilustracji
-samodzielnie wykonuje prace plastyczną - TYDZIEŃ IV: OD KURNIKA DO ŚWIĄTECZNEGO KOSZYKA (25.03-29.03)
Dziecko: - wskazuje na ilustracji zwierzęta gospodarskie i ich domy
-wymienia nazwy wybranych zwierząt gospodarskich
-rozróżnia chlew, stajnie i oborę,
-rozpoznaje odgłosy zwierząt - rozpoznaje poszczególnych członków rodzin zwierzęcych
-wykonuje tematyczne prace plastyczne
-rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat - rozwija pamięć i percepcję słuchową
- reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku
- rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
- kształtuje zmysł równowagi
- kształtuje umiejętność logicznego myślenia
-rozwija pamięć i percepcję wzrokową