Tygryski

Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

3- latki
sala 9

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2024 R,
W GRUPIE TYGRYSKI, 3- LATKI
TYDZIEŃ I: W ŚWIECIE KSIAŻEK ( 04.3-08.03 )
Dziecko:

  • wie jak korzystać z książek
  • dba o kącik z książkami w sali
  • wie jak zachowywać się w bibliotece
    -wie jak powstaje książka
  • rozwija umiejętność aktywnego słuchania
  • wypowiadania się na określony temat
  • rozwija pamięć i percepcję słuchową
  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
    ‒ wykonuje ćwiczenia równoważne
    ‒ wykonuje pracę plastyczno-techniczną według instrukcji
    ‒ rozwija sprawność fizyczną
    ‒ uczestniczy w grach i zabawach zespołowych
    ‒ stosuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw
    TYDZIEŃ II PRZEBUDZENIE WIOSNY (11.03 – 15.03)
    Dziecko:
  • poznaje nazwy wybranych ubrań i obuwia
  • ilustruje ruchem treść opowiadania
  • potrafi dobrać ubranie do panujących warunków atmosferycznych
  • szybko reaguje na umówiony sygnał
  • wie co oznacza zwrot – Ubierać się na cebulkę,
  • rozwija sprawność fizyczną,
  • poznaje przysłowie „W marcu jak w garncu”,
  • poszerza wiedzę przyrodniczą poprzez
    uczestnictwo w prostych eksperymentach,
  • doskonali umiejętność układania i
    kontynuowania rytmów,
  • śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru,
  • tworzy prace plastyczne
    TYDZIEŃ III: W wiosennym ogrodzie ( 18.03 –22.03)
    Dziecko:
    -wypowiadania się na określony temat
    -rozwija pamięć i percepcję słuchową
  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
    -zna nazwy wybranych kwiatów wiosennych
    -wymienia nazwy zjawisk atmosferycznych
    -zna zasady przyjaciela przyrody
  • klasyfikuje przedmioty według danej cech
  • kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową
  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
    -objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
    -uczestniczy w zabawie z wykorzystaniem chusty animacyjnej
  • odnajduje parę takich samych ilustracji
    -samodzielnie wykonuje prace plastyczną
  • TYDZIEŃ IV: OD KURNIKA DO ŚWIĄTECZNEGO KOSZYKA (25.03-29.03)
    Dziecko:
  • wskazuje na ilustracji zwierzęta gospodarskie i ich domy
    -wymienia nazwy wybranych zwierząt gospodarskich
    -rozróżnia chlew, stajnie i oborę,
    -rozpoznaje odgłosy zwierząt
  • rozpoznaje poszczególnych członków rodzin zwierzęcych
    -wykonuje tematyczne prace plastyczne
    -rozwija umiejętność aktywnego słuchania i wypowiadania się na określony temat
  • rozwija pamięć i percepcję słuchową
  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki dźwięku
  • rozwija procesy przetwarzania sensorycznego
  • kształtuje zmysł równowagi
  • kształtuje umiejętność logicznego myślenia
    -rozwija pamięć i percepcję wzrokową
  

Ułatwienia dostępu

Developed by: bystrzan.spaceSklep Narzędzia Ogrodnicze elmal.com.pl