Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.
5- latki
sala 9

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ;
GR. „Tygryski”, 5-LATKI
Tydzień I: „WITAJ PRZEDSZKOLE”; dziecko:
- bawi się zgodnie z innymi
-zna pomieszczenia przedszkola i pracowników, czuje się współgospodarzem; zna kąciki tematyczne
-jest sprawne ruchowo
-zna zasady bezpiecznej zabawy na placu przedszkolnym i bezpiecznego spaceru
-potrafi odszukać swoją parę
-wypowiada się na określony temat
-potrafi bawić się z kolegami, zna ich imiona
-rysuje autoportret; rysuje postać ludzką, poprawnie trzyma ołówek
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-uważnie słucha opowiadania, potrafi wypowiedzieć się na temat treści utworu
-zachowuje proporcje ciała człowieka podczas rysowania
-orientuje się w schemacie własnego ciała i drugiej osoby
-współdziała w zespołach, bawi się zgodnie z innymi; stosuje formy grzecznościowe
-dobiera pasujące obrazki
-rozpoznaje i nazywa emocje; zna zasady i normy zabaw i pracy w grupie; przestrzega ustalonych zasad
-słucha uważnie piosenki
-wykonuje pracę plastyczną wg wzoru, doskonali sprawność manualną
-rozumie znaczenie częstego spaceru
-doskonali spostrzegawczość
-dzieli wyrazy na sylaby
-zna kolory
-dba o swoje części garderoby pozostawiając je w porządku
-stosuje zwroty grzecznościowe
-stosuje pojęcia przestrzenne, wykonuje skoordynowane ruchy
-odkłada zabawki na miejsce
-rysuje wg instrukcji
-opowiada treść obrazka
-wypowiada się zdaniami
-bezpiecznie korzysta ze sprzętu terenowego
-dostrzega różnice na obrazkach
Tydzień II: „BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”; dziecko:
-układa historyjkę wg kolejności zdarzeń, wyciąga wnioski
-wypowiada się na temat treści obrazków
-precyzyjnie koloruje obrazek
-dobiera obrazki wg odpowiedniego kryterium
-bawi się bezpiecznie z innymi
-rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne środki transportu
-rozróżnia znaki drogowe, zna podstawowe znaki drogowe, ich kolor i kształt
-wie, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię
-wypowiada się na temat drogi z domu do przedszkola
-czyta globalnie wyrazy; dzieli wyrazy na sylaby - wykonuje prace plastyczno-techniczne; sprząta po zakończonej pracy
- śpiewa piosenki z repertuaru przedszkolnego
-słucha sygnału na zbiórkę
-wie, że hałas jest szkodliwy
-rozpoznaje i nazywa pojazdy uprzywilejowane
-zna numery alarmowe - zna nazwę miejscowości, w której mieszka
Tydzień III: „JESIEŃ W LESIE I W PARKU”; dziecko:
-zna nazwy i wygląd niektórych drzew liściastych
-mówi wiersz z pamięci
-jest twórcze ruchowo
-umie się skoncentrować podczas zabawy
-czyta globalnie ich nazwy, dzieli nazwy na sylaby
-grupuje obiekty, formułuje uogólnienie, klasyfikuje
-maluje farbą plakatową,
-stara się być samodzielne
-nazywa napotkane drzewa
-interesuje się książkami przyrodniczymi
-używa wobec kolegów form grzecznościowych
-zna nazwy niektórych drzew liściastych i ich owoców
-doskonali sprawność manualną
-potrafi wymienić cechy lasu i parku i dostrzega różnice w wyglądzie parku i lasu
-śpiewa piosenkę
-układa obrazek wg wzoru
-lepi proste elementy z plasteliny
-jest spostrzegawcze
-zna nazwy zwierząt leśnych
-wie co to jest makieta
-zna niektóre grzyby jadalne i trujące
-klasyfikuje wg dwóch cech - samodzielnie ubiera się i rozbiera w szatni
-precyzyjnie stempluje i koloruje obrazki
Tydzień IV: „SAD I OGRÓD JESIENIĄ”; dziecko:
-rysuje po śladzie bez odrywania ręki
-dzieli nazwy na sylaby
-ćwiczy wg polecenia nauczyciela
-dokonuje analizy i syntezy wzrokowej
-zna i nazywa różne owoce
-opisuje owoce różnymi przymiotnikami
-rysuje po śladzie
-jest spostrzegawcze
-rozpoznaje przyniesione owoce
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów i zdania
-układa zdania nt. ilustracji
-słucha ze zrozumieniem zadań, podaje właściwe rozwiązania
-przelicza liczebnikami
-zapełnia kontur wydzieranką, dba o estetykę wykonania pracy
-rozpoznaje dźwięki otoczenia
-rysuje w powietrzu wg wzoru
-pomaga w wykonaniu soku, zna właściwości zdrowotne soków owocowych
-rysuje wg kodu
-segreguje wg dwóch cech
-przygotowuje masę plastyczną do zajęcia
-potrafi ulepić wybrany owoc z piankoliny - ilustruje ruchem treść piosenki
-radzi sobie podczas wykonywania różnych zadań
-bezpiecznie zachowuje się na palcu - odczuwa radość z wykonanej pracy
-układa obrazek w całość
-przyjmuje określone role społeczne
-rozpoznaje owoce po smaku
-rozpoznaje i nazywa owoce potrzebne do wykonania szaszłyków
-rozumie konieczność zdrowego odżywiania
-ćwiczy wg polecenia N. - rozumie pojęcia sad i ogród
-dzieli nazwy owoców na sylaby i głoski
-wypowiada się na temat zdrowego odżywiania
-pamięta o ich myciu przed jedzeniem
-składa obrazek z części
-aktywnie ćwiczy ruchowo
-klasyfikuje owoce i warzywa ze względu na jedną cechę
-stosuje poznane wiadomości podczas układania zagadek
-śpiewa piosenkę
-ilustruje piosenkę ruchem
-bezpiecznie bawi się z innymi
-szybko ustawia się w rzędzie
„Ruch drogowy w mieście” ( sł. Z.M. Tomaszewska, muz. B. Joel)
https://www.youtube.com/watch?v=AIxIujZ-9U0
Ewa Szelburg- Zarębina „Jesienne liście”
Z tym jesiennym wiatrem
tańczą sobie liście,
tańczą sobie tańczą
czerwone złociście.
Z tym jesiennym wiatrem
odtańczą daleko,
i nie skończą tańczyć,
aż za siódmą rzeką.
Aż za siódmą rzeką,
Aż za siódma górą,
Aż je śnieg przykryje
Grubą, białą chmurą
„Jeżyk” ( Śpiewanki.tv)
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%C5%9Bpiewanki+TV+piosenka+Jez#fpstate=ive&vld=cid:fc3cba70,vid:KNjXX09QztA,st:0