Tygryski

Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

5- latki
sala 9

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
LISTOPAD 2025 W GRUPIE „TYGRYSKI” (5 – latki)

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
 kształtowanie umiejętności określania, w jakiej atmosferze dzieci czują się najlepiej, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „i, I”, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
 kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń, zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 5, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
 kształtowanie umiejętności określania stopnia pokrewieństwa między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”, doskonalenie umiejętności wskazywania następstwa czasu i przeciwieństw, kształtowanie świadomości bycia częścią rodziny
 ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych, doskonalenie spostrzegawczości, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
 kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny, zapoznanie z pojęciem „obywatel”, wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie
 rozwijanie słuchu fonematycznego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „d, D”, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
 zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów, integrowanie grupy
 kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwierząt po głosie i umaszczeniu, zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich młodymi, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia podczas eksperymentowania, rozwijanie empatii do zwierząt
 kształtowanie umiejętności rozpoznawania hymnu narodowego, zapoznanie z zasadami zachowania podczas słuchania „Mazurka Dąbrowskiego”, kształtowanie postawy obywatelskiej
 rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich, kształtowanie umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi, ćwiczenie asertywności, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy
 zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „u, U”, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie znajomości nazw części ciała, kształtowanie umiejętności dbania o własne dobro
 doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie kompetencji matematycznych w toku zabawy, doskonalenie umiejętności przeliczania poznanych wcześniej liczb, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
 ćwiczenie zmysłów poprzez zachęcanie do wnikliwego oglądania, słuchania, dotykania, wąchania i smakowania, rozwijanie umiejętności opisywania i wyrażania doznań zmysłowych, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, doskonalenie umiejętności współpracy
 utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie umiejętności dostrzegania i opisywania różnic w wyglądzie ludzi, wspieranie rozwoju motorycznego i doskonalenie umiejętności manipulacyjnych, stymulowanie koordynacji ruchowej i równowagi, rozwijanie umiejętności okazywania szacunku innym osobom
 wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku, rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie empatii i zdolności do współodczuwania emocji
 zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „l, L”, wzbogacanie słownictwa, wspieranie rozwoju zdolności językowych i grafomotorycznych, wprowadzenie do zasad pracy w grupie
 wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, wprowadzenie do zasad bezpiecznego zachowania w trakcie zabawy
 rozwijanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, doskonalenie umiejętności okazywania empatii wobec świata przyrody
 rozwijanie poczucia muzycznego pulsu i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, uwrażliwienie na formę utworu muzycznego, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, umacnianie pozytywnych relacji z rówieśnikami

TYDZIEŃ 1: ALBUM RODZINNY

  1. ZA KIM TĘSKNIĘ, KOGO WSPOMINAM?
  2. DOMOWE OGNISKO
  3. JA I MOI BLISCY
  4. DRZEWO GENEALOGICZNE
  5. DZIEŃ DYNI

TYDZIEŃ 2 i 3: MAŁA I DUŻA OJCZYZNA

  1. CO TO ZNACZY KOCHAĆ OJCZYZNĘ?
  2. NASZ DOM
  3. W MIEŚCIE
  4. WYCIECZKA DO MUZEUM ILUZJI, NAUKI I SZTUKI IORAZ MUZEUM CZEKOLADY
  5. NA WSI
  6. BIAŁO- CZERWONI!
  7. KTO TY JESTEŚ?
  8. WARSZAWA – STOLICA POLSKI
  9. GODŁO, HYMN I FLAGA

TYDZIEŃ 4: JA I MOJE CIAŁO

  1. CZY KAŻDY LUBI PRZYTULANIE?
  2. CZĘŚCI CIAŁA
  3. W LUSTRZANYM ODBICIU
  4. ZMYSŁY
  5. JESTEM WYJĄTKOWY!

TYDZIEŃ 5: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

  1. CZY TO JUŻ CZAS NA ODPOCZYNEK?
  2. LAS I JEGO MIESZKAŃCY
  3. ZAPASY NA ZIMĘ
  4. FUTRA, DZIOBY I KOPYTA
  5. ZWIERZĘCY POKAZ MODY

WYPISY:

„Dzień Jeża” – wiersz
Janina Baranowska

Tupie, tupie jeż,
idzie w poprzek drogi.
Spotkasz go dziś też,
popatrz tu pod nogi!

Dokąd on tak wolno zmierza,
oto jest zagadka,
trzeba o to spytać jeża
i małego Tadka.

Bo ten Tadek, choć jest mały,
jeżów zna zwyczaje,
zrobił dla nich ogród cały,
jeż więc tu zostaje.

„Domowe ognisko” – piosenka
sł. Małgorzata Nawrocka

Pachnie obiad i kwiaty,
słońca w oknach przybyło.
Mama mówi do Taty,
jak nam dobrze, jak miło!

Ref. Domowe ognisko,
iskierki radości
już pachną i ciepło w nich tańczy.
Dla Siostry i Brata,
dla kota i gości,
dla wszystkich iskierek wystarczy!

Kot leniwie w głos ziewa,
Babcia z Dziadkiem są w domu.
Nikt się dzisiaj nie gniewa,
nie dokucz nikomu.

Ktoś zaparzył herbatę,
włączył lampę nad stołem.
Siostra bawi się z Bratem
słychać śmiechy wesołe.

Ułatwienia dostępu

Developed by: bystrzan.spaceSklep Narzędzia Ogrodnicze elmal.com.pl