Tygryski

Galerie i aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

5- latki
sala 9


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ;
GR. „Tygryski”, 5-LATKI
Tydzień I: „WITAJ PRZEDSZKOLE”; dziecko:

  • bawi się zgodnie z innymi
    -zna pomieszczenia przedszkola i pracowników, czuje się współgospodarzem; zna kąciki tematyczne
    -jest sprawne ruchowo
    -zna zasady bezpiecznej zabawy na placu przedszkolnym i bezpiecznego spaceru
    -potrafi odszukać swoją parę
    -wypowiada się na określony temat
    -potrafi bawić się z kolegami, zna ich imiona
    -rysuje autoportret; rysuje postać ludzką, poprawnie trzyma ołówek
    -aktywnie uczestniczy w zabawie
    -uważnie słucha opowiadania, potrafi wypowiedzieć się na temat treści utworu
    -zachowuje proporcje ciała człowieka podczas rysowania
    -orientuje się w schemacie własnego ciała i drugiej osoby
    -współdziała w zespołach, bawi się zgodnie z innymi; stosuje formy grzecznościowe
    -dobiera pasujące obrazki
    -rozpoznaje i nazywa emocje; zna zasady i normy zabaw i pracy w grupie; przestrzega ustalonych zasad
    -słucha uważnie piosenki
    -wykonuje pracę plastyczną wg wzoru, doskonali sprawność manualną
    -rozumie znaczenie częstego spaceru
    -doskonali spostrzegawczość
    -dzieli wyrazy na sylaby
    -zna kolory
    -dba o swoje części garderoby pozostawiając je w porządku
    -stosuje zwroty grzecznościowe
    -stosuje pojęcia przestrzenne, wykonuje skoordynowane ruchy
    -odkłada zabawki na miejsce
    -rysuje wg instrukcji
    -opowiada treść obrazka
    -wypowiada się zdaniami
    -bezpiecznie korzysta ze sprzętu terenowego
    -dostrzega różnice na obrazkach
    Tydzień II: „BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”; dziecko:
    -układa historyjkę wg kolejności zdarzeń, wyciąga wnioski
    -wypowiada się na temat treści obrazków
    -precyzyjnie koloruje obrazek
    -dobiera obrazki wg odpowiedniego kryterium
    -bawi się bezpiecznie z innymi
    -rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne środki transportu
    -rozróżnia znaki drogowe, zna podstawowe znaki drogowe, ich kolor i kształt
    -wie, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię
    -wypowiada się na temat drogi z domu do przedszkola
    -czyta globalnie wyrazy; dzieli wyrazy na sylaby
  • wykonuje prace plastyczno-techniczne; sprząta po zakończonej pracy
  • śpiewa piosenki z repertuaru przedszkolnego
    -słucha sygnału na zbiórkę
    -wie, że hałas jest szkodliwy
    -rozpoznaje i nazywa pojazdy uprzywilejowane
    -zna numery alarmowe
  • zna nazwę miejscowości, w której mieszka
    Tydzień III: „JESIEŃ W LESIE I W PARKU”; dziecko:
    -zna nazwy i wygląd niektórych drzew liściastych
    -mówi wiersz z pamięci
    -jest twórcze ruchowo
    -umie się skoncentrować podczas zabawy
    -czyta globalnie ich nazwy, dzieli nazwy na sylaby
    -grupuje obiekty, formułuje uogólnienie, klasyfikuje
    -maluje farbą plakatową,
    -stara się być samodzielne
    -nazywa napotkane drzewa
    -interesuje się książkami przyrodniczymi
    -używa wobec kolegów form grzecznościowych
    -zna nazwy niektórych drzew liściastych i ich owoców
    -doskonali sprawność manualną
    -potrafi wymienić cechy lasu i parku i dostrzega różnice w wyglądzie parku i lasu
    -śpiewa piosenkę
    -układa obrazek wg wzoru
    -lepi proste elementy z plasteliny
    -jest spostrzegawcze
    -zna nazwy zwierząt leśnych
    -wie co to jest makieta
    -zna niektóre grzyby jadalne i trujące
    -klasyfikuje wg dwóch cech
  • samodzielnie ubiera się i rozbiera w szatni
    -precyzyjnie stempluje i koloruje obrazki
    Tydzień IV: „SAD I OGRÓD JESIENIĄ”; dziecko:
    -rysuje po śladzie bez odrywania ręki
    -dzieli nazwy na sylaby
    -ćwiczy wg polecenia nauczyciela
    -dokonuje analizy i syntezy wzrokowej
    -zna i nazywa różne owoce
    -opisuje owoce różnymi przymiotnikami
    -rysuje po śladzie
    -jest spostrzegawcze
    -rozpoznaje przyniesione owoce
    -dokonuje analizy słuchowej wyrazów i zdania
    -układa zdania nt. ilustracji
    -słucha ze zrozumieniem zadań, podaje właściwe rozwiązania
    -przelicza liczebnikami
    -zapełnia kontur wydzieranką, dba o estetykę wykonania pracy
    -rozpoznaje dźwięki otoczenia
    -rysuje w powietrzu wg wzoru
    -pomaga w wykonaniu soku, zna właściwości zdrowotne soków owocowych
    -rysuje wg kodu
    -segreguje wg dwóch cech
    -przygotowuje masę plastyczną do zajęcia
    -potrafi ulepić wybrany owoc z piankoliny
  • ilustruje ruchem treść piosenki
    -radzi sobie podczas wykonywania różnych zadań
    -bezpiecznie zachowuje się na palcu
  • odczuwa radość z wykonanej pracy
    -układa obrazek w całość
    -przyjmuje określone role społeczne
    -rozpoznaje owoce po smaku
    -rozpoznaje i nazywa owoce potrzebne do wykonania szaszłyków
    -rozumie konieczność zdrowego odżywiania
    -ćwiczy wg polecenia N.
  • rozumie pojęcia sad i ogród
    -dzieli nazwy owoców na sylaby i głoski
    -wypowiada się na temat zdrowego odżywiania
    -pamięta o ich myciu przed jedzeniem
    -składa obrazek z części
    -aktywnie ćwiczy ruchowo
    -klasyfikuje owoce i warzywa ze względu na jedną cechę
    -stosuje poznane wiadomości podczas układania zagadek
    -śpiewa piosenkę
    -ilustruje piosenkę ruchem
    -bezpiecznie bawi się z innymi
    -szybko ustawia się w rzędzie

„Ruch drogowy w mieście” ( sł. Z.M. Tomaszewska, muz. B. Joel)
https://www.youtube.com/watch?v=AIxIujZ-9U0

Ewa Szelburg- Zarębina „Jesienne liście”

Z tym jesiennym wiatrem
tańczą sobie liście,
tańczą sobie tańczą
czerwone złociście.

Z tym jesiennym wiatrem
odtańczą daleko,
i nie skończą tańczyć,
aż za siódmą rzeką.

Aż za siódmą rzeką,
Aż za siódma górą,
Aż je śnieg przykryje
Grubą, białą chmurą

„Jeżyk” ( Śpiewanki.tv)
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%C5%9Bpiewanki+TV+piosenka+Jez#fpstate=ive&vld=cid:fc3cba70,vid:KNjXX09QztA,st:0

Ułatwienia dostępu

Developed by: bystrzan.spaceSklep Narzędzia Ogrodnicze elmal.com.pl