6- latki
sala 7

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad
w grupie „PSZCZÓŁKI”
Planowane tematy zajęć kompleksowych:
TYDZIEŃ PIERWSZY: „Spotkania z nauką”
- „Jak zostać master chefem?”
- „Jak zostać wynalazcą?”
- „W czym jestem dobry/dobra?”
- „Co to jest niepodległość?”
- „Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?”
TYDZIEŃ DRUGI: „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
- „W czym jesteśmy podobni, a czym się różnimy?”
- „Co pomaga w uczeniu się?”
- „Co może kolorowa kredka?”
- „Co to jest para?”
TYDZIEŃ TRZECI: „Nasze inspiracje”
- „Dlaczego kochamy pluszowe misie?”
- „Co warto obejrzeć w telewizji, a co w kinie?”
- „Co to jest ekopojazd?”
- „Jak to jest zrobione?”
- „Jak się dobrze bawić?”
TYDZIEŃ CZWARTY: „Domowy detektyw”
- „Jak zrobić samodzielnie coś pysznego?”
- „Co i jak?”
- „Co do czego?”
- „Ile to? Który to?”
- „Jak zrobić coś z niczego?”
WYPISY:
Piosenka „Niepodległości Dzień” sł. i muz. A. Szewczyk
Kocham moją Polskę sercem całym,
sercem całym kocham, tak!
Choć Polakiem jestem jeszcze małym,
kocham każdy Polski znak!
Kocham moją Polskę, góry lasy,
morza szum i ptaków śpiew.
Nie zmieniły Polski trudne czasy.
Niepodległa Polska jest!
Ref: x4
Biel i czerwień dziś olśniewa!
Biel i czerwień mieni się!
I o Polsce szumią drzewa!
Niepodległości Dzień!
Piosenka „Niełatwo nas pomylić” sł. i muz. K. Gowik
Patrzcie: każdy z nas jest inny.
Jeden sprytny, drugi zwinny.
Jeden złośnik, drugi smutny.
Jeden śmieszek, drugi rezolutny.
Ref. x2
Jak pieski i kotki.
Jak chmury na niebie.
Tak samo i my różnimy się od siebie.
Przez tę inność w żadnej chwili
nie tak łatwo nas pomylić.
Bo wyglądem się różnimy.
Mamy inne twarze, oczy, miny.
Ref. Jak pieski i kotki…
Piosenka „Mój pluszak” sł. i muz. K. Gowik
Mój pluszak ulubiony,
mięciutki jak poduszka,
ma oczka jak perełki
i bardzo śmieszne uszka.
Ref. x2
Bo każdy z nas, ty i ja,
swoją ulubioną zabawkę ma.
Mój pluszak ulubiony
jest moim przyjacielem.
Przytulam go codziennie,
radości, smutki dzielę.
Ref. x2
Bo każdy z nas, ty i ja,
swoją ulubioną zabawkę ma.
Rymowanka porządkująca:
Beata Grzęda
Od dziesięciu odliczamy i zajęcia zaczynamy.
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.