Tropiciele

Galerie i Aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

5-latki

sala 5

U Tropicieli w marcu:

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc wrzesień
gr. „Tropiciele”, 6- latki

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc wrzesień
„TROPICIELE” 6- latki
Tydzień pierwszy: „W przedszkolu”.
Dziecko:

  • uczy się rymowanki,
  • wypowiada się zdaniami złożonymi,
  • rysuje po śladzie,
  • tworzy pary,
  • rozpoznaje dźwięki,
  • zapamiętuje imiona kolegów z grupy,
  • odszukuje swoje imię,
  • prawidłowo przelicza litery swojego imienia,
  • podejmuje wspólnie zaproponowane działania,
  • nazywa pomieszczenia w przedszkolu, wie do czego służą,
  • zna i przestrzega zasady obowiązujące w przedszkolu,
    – zgodnie bawi się z innymi członkami grupy.

Tydzień drugi: „Wakacyjne wspomnienia”.
Dziecko:

  • słucha wiersza,
  • wypowiada się na temat treści wiersza,
  • wykonuje ćwiczenia graficzne,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • odgaduje zagadki słuchowe,
  • dzieli słowa na sylaby,
  • wyraża ruchem piosenkę,
  • opisuje materiał przyrodniczy,
  • wypowiada się na temat wybranych miejsc naszego kraju,
  • ćwiczy swoje ciało,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wyróżnia głoski w nagłosie,
  • zna figury geometryczne.

Tydzień trzeci: „Jesteśmy bezpieczni”.
Dziecko:

  • rozwiązuje zagadki słuchowe,
  • słucha opowiadania,
  • rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku,
  • śpiewa piosenkę,
  • zna obowiązki dyżurnego,
  • poznaje kąciki tematyczne,
  • porządkuje salę,
  • orientuje się w przestrzeni,
  • reaguje na hasło,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku,
  • klasyfikuje przedmioty,
  • wskazuje kierunki,
  • wykonuje ćwiczenia rytmiczne,
  • układa rymy,
  • ćwiczy z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych.

Tydzień czwarty: „Dbam o siebie i o środowisko”.
Dziecko:

  • wypowiada się na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę,
  • wymienia podstawowe zasady ruchu drogowego, poznane podczas praktycznej działalności,
  • wymienia samochody specjalistyczne,
  • wie, na czym polega praca policjanta,
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe,
  • przedstawia ruch uliczny w pracy plastycznej,
  • rozróżnia tempo – wolne i szybkie; określa, co jest wolne, a co – szybkie,
  • wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu, z wykorzystaniem różnych materiałów,
  • porusza się rytmicznie przy piosence,
  • wykonuje ćwiczenia.

„Plac zabaw”- sł. M. Ostojewska, muz. I. Bogucka
1.Już w oczach radość, bo słońce świeci
na spacer pora iść.
Na placu zbaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!
ref. Plac zabaw, plac zabaw,
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw,
w słoneczne dni odwiedzasz go!

  1. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.
  2. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!
    4.Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie.

W. Chotomska: „Gdy zamierzasz przejść ulicę”
Gdy zamierzasz przejść ulicę

  1. Na chodniku przystań bokiem.
  2. Popatrz w lewo bystrym okiem.
  3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
  4. Znów na lewo spójrz powoli.
  5. Jezdnia wolna – wiec swobodnie mogą
    przez nią przejść przechodnie
    Każdy uczeń, nawet mały,
    Zna na pamięć te sygnały
    I odróżnia na ulicach
    Wszystkie znaki na tablicach.
    Gdy widzimy, że kolega
    pędzi i na jezdnię wbiega, to wołamy:
  • Wracaj kłusem,
    bo nie jesteś autobusem!
    Gdy ujrzymy czytelnika.
    co na jezdnię zszedł z chodnika.
    zawołajmy doń z daleka:
  • Jezdnia to nie biblioteka!
    Do tramwaju nie skacz w biegu
    i powstrzymaj swych kolegów.
    Jeśli skoki chcą trenować,
    na boisko ich zaprowadź.
    Tych, co się czepiają wozów,
    w mig bierzemy pod swój dozór,
    Złapmy ich za mankiet spodni
    i krzyknijmy: – Marsz, na chodnik!
    Gdy na jezdni nam się zdarzy
    ujrzeć piłkę i piłkarzy,
    to wołamy bez obawy:
  • Jezdnia nie jest do zabawy!
    Dzwonek dzwoni,
    więc do klasy wskakujemy zgrabnym susem
    i z chodzenia po ulicach
    dostajemy piątkę z plusem!